Arkiv

Archive for 05.03.10

En aldri så liten utfordring…

05.03.10 1 kommentar

Dette har vært en god dag. Jada, nok av stress, følelsen av ikke å komme i mål med arbeidsoppgaver, men det er allikevel de positive hendelsene som sitter igjen. Så som tilbakemeldingene på datakurset jeg holdt i formiddag i et stort Oslofirma. Best av alt – kjæresten kom hjem. Hun har vært borte helt siden søndag morgen. Nå tenker du at hun er lysglimtet jeg skal skrive om, men der tar du feil. Hun er ikke noe lysglimt, hun er en solstråle!
Middagen ble en kandidat – herlig å få sånne tilbakemeldinger på det en lager. Men den nådde ikke opp denne gang.
Folk er rare, og der er jeg ikke noe unntak! Jeg har fast plass ved bordet, og det er utenkelig å endre på det. I dag ønsket jeg å utfordre meg selv og gjorde noe så villt som å sette meg på en annen stol….. stille – lenge…..
Jeg lever fortsatt, taket ramlet ikke ned , og jeg er en erfaring og et lysglimt rikere. Ønsk meg lykke til videre!

Kategorier:Dagens lysglimt Stikkord: , ,

Dagens pasta

05.03.10 1 kommentar

Garantert god fornøyelse!

Dagens pasta som alltid blir godt mottatt er ferdig på litt mer enn 30 min. Dette er snaddermat både for gjester, barn og voksne. Oppskriften er til minst 4 personer – vi fikk en god del til overs selv om vi var sultne.

*600 g kjøttdeig (gjerne av kylling – har mindre fett, smaker bedre og koster mindre, Rema1000)
*2 løk
*2 små bokser med Eldorado tomatpurre (er ikke så sur som andre – fås på Kiwi)
*2 beger lettrømme
*2-3 dl melk
*Sitronpepper (Black Boy er best)
*Timian
*Basilikum
*Pasta

Sett pastaen til koking.

Brun løken og ha den i en kjele sammen med tomatpurre, rømme og melk. Smak til med urtene, ikke vær gjerrig. Rør rundt og sett på varmen. Rør innimellom så det ikke svir seg. Stek kjøttdeigen til den begynner å bli brun og ha i sitronpepper mot slutten av steketiden. Helles i sammen med det andre. La det stå å småputre i 10 minutter.
Ta vannet av pastaen når den er ferdig, og rør inn litt smør (smør er bedre enn margarin eller olje)

Garantert god fornøyelse!

Kategorier:mat Stikkord: ,