Arkiv

Archive for 10.03.10

Mye varme

Det er vanskelig å se tilbake på denne dagen uten å ta med sola. Den VARMET! Det gjorde også mottakelsen som jeg fikk på Langhus skole. Kom dit for å holde kurs – ikke som gjest. Jeg mener, tar jo betalt for å holde kurs og har da ikke store forventninger til mottakelsen. Jeg fikk et varmt tilbud om kaffe i en munter kaffekopp tatt ut av skapet spesielt reservert for gjester… Så var det mat, is og frukt!
God stemning, men krevende forsamling. De hadde fått sine interaktive tavler, SMARTBoard på slutten av året og tatt dem i bruk etter beste evne. Nå når det endelig ble kurs, eksploderte det i engasjement! De dro i meg fra alle kanter, spørsmålene haglet, og jeg hadde svare strev med å holde meg i nærheten av opplegget. Til slutt vanket det gode ord til meg. Og blomst! Makan!
Jeg gir herved en bukett godord til lærere og ledelse ved Langhus skole – snakker om lysglimt!

Kan ikke annet enn å prise våren etter en slik dag. Et bilde av mine barn for et par år siden i Botanisk Hage. Litt mer vår, men det er lov å drømme!

Nå ER det!

Vår sier jeg. Hæ –det tror jeg ikke noe på, sier sikkert du. Men dette er noe som jeg har sjekket med både Store Norske Leksikon, Wikipedia og Yr, så da står jeg nok godt rustet i denne diskusjonen;) I Norge henger det sammen sånn: Vinter er det når gjennomsnittlig temperatur i døgnet er på under 0 grader. Tilsvarende er det sommer når gjennomsnittlig temperatur er over 10 grader. Tiden mellom dette er VÅR. Spørsmålet blir da om gjennomsnittstemperaturen i dag holder seg over 0 grader. Vågal som jeg jo er, tar jeg dette for god fisk og erklærer VÅR.
Visste du forresten at Store Norske Leksikon ligger på nett og at det ikke koster noe å bruke?

Solnedgang over Hallningsskarven for to år siden, omtrent på denne tida (ikke filter, ikke Photoshop - all natural!).

Kategorier:Betraktning Stikkord: , ,